LARVA Oren Mandarin

10/26/2014 09:00:00 PG Unknown 4 Comments

Lazada Malaysia

Aduan daripada seorang lelaki bernama Hassan Ali beli oren dari supermarket Sainsbury's mendapati dalam oren tersebut terdapat seekor larva dan beberapa biji telur larva.

Sainsburry's adalah supermarket yang ke-2 besar di United Kingdom. Di bina pada tahun 1869, dan pengasas adalah John James Sainsbury.

"Bau yang seperti makanan busuk dan benar-benar kuat," kata Hassan, dari West Yorkshire.

"Saya melihat ke dalam dan ada ulat atau larva dan berjuta-juta telur kecil"


"Ada yang berkata mereka rasa ulat bergerak, tetapi saya tidak melihatnya. Ia tidak bergerak untuk sementara waktu. Saya rasa ia sudah mati sekarang."

Setelah membuang ke tempat sampah, dia menambah: "Kami telah makan tiga biji mandarin dari beg itu sebelum kami sampai ke satu ini."

"Selepas makan tengah hari saya fikir saya nak lagi satu biji lagi oren. Nasib baik, saya membagi satu biji ini kepada dua dan telah mengambil satu segmen sebelum aku memasukkannya ke dalam mulutku."

"Saya menghubungi mereka melalui Twitter untuk membiarkan mereka tahu. Saya juga menghantar tweet kepada Defra hanya untuk berada di pihak yang selamat."


Sainsbury telah memohon maaf atas insiden itu dan menawarkan Hassan kad hadiah.

Seorang juru bicara Sainsbury berkata: "Kualiti produk kami adalah sangat penting kepada kami dan kami memohon maaf atas Hassan terpaksa melalui pengalaman sebegini.

"Seperti semua produk yang kami ada, buah-buahan akan diperiksa di beberapa tahap di sepanjang rantaian bekalan, tetapi kerana sifat produk segar, kadang-kala kejadian seperti ini boleh berlaku."

Sumber: mirror.co.uk


Lazada Malaysia

4 ulasan:

  1. Ingatkan di Malaysia..buat suspen jak

    BalasPadam
  2. hye, thanks for the sharing. Kalau free2 tu jemput singgah ye blog sy. Blog sy biasa2 je, almaklumlah newbie lg. follow tau.. THANKS :)

    HakimZaini.com

    BalasPadam
  3. sama la, sa pun newbie juga.. Blog sama macam blog http://www.hasrulhassan.com/ apa pun all the best..

    BalasPadam

Segala post adalah hak milik Saya Winnie. Sila comment yang bagus-bagus. Jangan memaki hamun. Datang nak baca, dipersilakan, jika xsuka baca sila golek balik ke tempat asal anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima Kasih.