Hidup Tanpa Makan dan Minum Selama 70 Tahun

10/17/2014 05:34:00 PTG Unknown 6 Comments

Prahlad Jani
Lelaki yang bernama Prahlad Jani dari India mengaku bahawa beliau tidak makan atau minum selama 70 tahun.  Kalo ikutkan kita manusia berpuasa selama sebulan bibir sudah kering dan tidak mampu untuk tahan walaupun tanpa setitik air.

Namun lelaki ini, dikenali sebagai Mataji mengatakan bahawa beliau telah bertahan makanan dan air selama 1940 tahun. Menurut lagenda, pada usia 11 tahun beliau telah menjalani pengalaman beragama dia semasa hidup bersendirian dalam hutan. 

"Walaupun saya berjalan 100 atau 200 kilometer, saya tidak berpeluh dan penat atau mengantuk " Kata beliau.

" Saya boleh bermeditasi selama 3, 8 atau 12 jam- atau selama sebulan. " 

Beliau menjadi pengikut dewi Hindu Amba, dan sejak itu beliau memilih memakai baju perempuan seperi sari dan juga barang kemas.

"Pada hari ke- 8 Navratri tengah malam, 3 dewi datang mengucap pada saya untuk mengikut Maa Kali, Maa Lakshmi dan Maa Saraswati. Lalu saya berkata : Saya bersetuju, saya bersedia, tapi bagaimana dengan makanan saya? Maka setiap dewi sentuh bibir saya dengan jari mereka dan berkata pada saya : Awak tidak perlu lagi risau pasal makanan selamanya. " Kata Prahlad Jani.
Ketika jalani ujian dalam hospital: Stering Hospital Ahmedabad, India


Dua kajian  telah dilakukan terhadap Jani. Satu pada tahun 2003 dan satu lagi pada tahun 2010. Kajian dari pada 22 April sehingga 6 May 2010 Stering Hospital Ahmedabad, India , mengatakan bahawa ia adalah sesuatu perkara luar biasa dan tidak pernah lihat manusia yang mampu tahan selama 70 tahun tanpa makan dan minum. Setelah 15 hari diuji beliau telah diuji, para Doktor dan mengesahkan beliau sihat dan tidak seperti manusia lain dalam umur sebegitu. Segala pemerhatian dibuat melalui cctv dan turut camera man bersama. Kadar jantung dan juga turut normal seperti biasa.

Youtube

Sumber : dailymail.co.uk
               thehindu.com





6 ulasan:

  1. Puasa 1 hari pun kadang-kadang orang dah tak tahan...

    Selamat berkenalan, winnie :)

    BalasPadam
  2. Huhu.. Memang ajaib betul kan? Dalam dunia ni penuh dengan keajaiban... Btw, selamat berkenalan juga awak.. :)

    BalasPadam
  3. Tak makan satu hari pun belum tentu IM boleh. Hehe

    BalasPadam
  4. memang pelik...

    btw, semoga istiqamah dengan rutin beragama Islam.Semoga Allah kurniakan Winnie hidayah secepat mungkin..

    Luahan Perasaan Isteri Yang Masih Belum Dikurniakan Zuriat

    BalasPadam
  5. Invisible me : huhu.. itu la..

    BalasPadam
  6. Maria Awi : Terima kasih... Aminnnn. :)


    BalasPadam

Segala post adalah hak milik Saya Winnie. Sila comment yang bagus-bagus. Jangan memaki hamun. Datang nak baca, dipersilakan, jika xsuka baca sila golek balik ke tempat asal anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima Kasih.