Ben Ashaari Like Post Saya !!

10/15/2014 09:00:00 PG Unknown 0 Comments


Sekali buka Facebook, terkejut !! 
Patut saya panggil bos Ben Ashaari ker? 
Atau Tuan Ben Ashaari ?
Atau Bro Ben Ashaari? (sebab kalo lelaki pgl bro , saya plak ptt pgl apa yer?) 

Tidak kesah la bah, asalkan orang femes dalam dunia blog like post saya....(Slang Sabahan)
Ala.. bukan apa pun orang femes LIKE post saya ja pn...

Tapi bagi saya sangat HAPPY !!!

Sebab newbie macam saya ni sudah la baru tahun ini start berblog, agak susah la juga mahu teruskan berblog walaupun masa agak pack dengan assignment, mid-term test, dengan macam-macam la berkenaan study. 

Mw tengok apa benda saya post? 


Sebenarnya newbie macam saya banyak rujuk pasal blog dari orang hebat-hebat macam Tuan HassanTuan Eyriqazz, dan Tuan Ben ashaari

Kenapa saya panggil dorng Tuan? Sebab dorng orang hebat la.. huhu..

Saya banyak belajar dari blog dorng, tengok dari segi cara menulis dan cari untuk sampaikan mesej. Banyak tips dan nasihat. Tapi Tuan Ben tu dia tulis banyak kisah daily life dia. Tapi orang tetap pergi tengok juga blog dia walaupun cerita pasal mee ja.. huhu..

Mahu tips tak macamna untuk maju dalam blog? 
Ermm, sebenarnya saya xmw la angkuh sangat, show off la.. Tapi saya niat mw bantu orang newbie macam saya ni. So : 

Tips Pertama 
Update blog dari semasa ke semasa. Post jala segala yang interesting. Tanya kepada diri sendiri macam mana orang lain akan tengok blog awak. 

Tips Kedua
Komen blog orang hebat dalam blog, dan orang yang dh memang terel dapat banyak trafik dalam blog. Komen kena ikhlas, Kalo boleh jangan annoying sangat pergi letak link blog awak suruh orang tengok blog. Pergi blog yang ada CommentLuv dan comment la puas2. Sebab itu sangat membantu anda di sana...

So itu jala, Minta maaf ya jika ada yang salah dan silap buat tersinggung Tuan Ben Ashaari. (Kalo beliau baca post saya lah kan)... huhu

Ok bye.



0 ulasan:

Segala post adalah hak milik Saya Winnie. Sila comment yang bagus-bagus. Jangan memaki hamun. Datang nak baca, dipersilakan, jika xsuka baca sila golek balik ke tempat asal anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima Kasih.