Sengaja Biarkan Ulat Di Dalam Kulit

1/15/2015 03:18:00 PTG Unknown 3 Comments


Geli... Itu sahaja boleh dikatakan, tapi yang hairan sekali adalah entomoligist yang berasal dari Harvard University, Piotr Naskrecki  sengaja biarkan telur "Botfly" menetas dalam kulitnya sendiri.

Beliau mengatakan bahawa semasa pergi ke lawatan fotografi ke Belize, beliau kena gigit oleh nyamuk yang bukan biasa.

Nyamuk tersebut mengandungi telur spesis "botfly" Disebabkan lalat tersebut tidak mampu untuk gigit maka nyamuk lah jadi pembantu untuk selamatkan telur lalat tersebut. 

"Saya rasa, sebagai lelaki, ini adalah peluang saya untuk berikan kehidupan melalui daging dan darah saya sendiri. " kata Naskrecki.

Ia mengambil masa 2 bulan bagi larva tersebut untuk mencul. 

Dalam masa ini, ambik 40 min bergoyang keluar dari daging kulitnya sendiri. 

"Ia tidak rasa sakit, sebab Botfly larva menghasilkan penahan sakit" Katanya lagi.

Beliau mengatakan bahawa ini adalah documentasi yang sangat menarik, dimana hanya dihasilkan melalui kulit mamalia seperti kita. 


Gelikan? Lol..Tapi kalo tengah makan jangan tengok ini.. Nanti muntah, saya tidak bertanggungjawab..  Sekian. 





3 ulasan:

  1. Gelinya saya tengok ulat tu

    Jom blogwalking blog saya www.sarenabintiibrahim.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Sarena : memang geli.. huhu.. Tapi blog awak tertera " Blog not found" tak dapat buka

    BalasPadam
  3. sangat menarik dan sangat bermanfaat mas bro :D
    salam hormat : Obat Jerawat

    BalasPadam

Segala post adalah hak milik Saya Winnie. Sila comment yang bagus-bagus. Jangan memaki hamun. Datang nak baca, dipersilakan, jika xsuka baca sila golek balik ke tempat asal anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima Kasih.