Ayam Langgar Pintu Rumahku !!

12/20/2014 11:57:00 PG Saya Winnie 4 Comments

ayam langgar pintu
Muka tak puas hati.. (Gambar dari Google)
Hah !! ni hari nak kongsi cikit kejadian yang agak luar biasa, actually time xda letrik semalam, sa duduk lepak d ruang tamu dengan adik sa, lepas tu entah datang dari mana ayam ni (rasanya dari jiran punya ayam kot) berkeliaran di sekitar rumah sa.

Pada mula ingatkan ayam tu, konon patuk la sisa entah apa di pintu rumah, mungkin da makanan la, mungkin cacing, mungkin sisa beras, sa pn xtw, so sa xpeduli. Tetiba pulak bunyi datang (Ppaaapppp.) sa ingatkan pintu kena ketuk, maklumlah pintu slide, bukan pintu papan.

Sekali tengok ayam tu dia langgar pintu lah....adoiiii.. dh langgar skali, langgar lagi kedua kali... sa sendiri nak ketawa pun tidak, nak sedih pun tidak. Sebab sa rasa pelik kenapalah dia mau langgar pintu ?

Sa nak ketawa, tapi fikir balik macam tak lawak pun, sebab boleh rasa macam sakit la langgar pintu smpai berbunyi macam tu sekali.. Tu yang buat sa rasa sedih pun ada. Tapi tidak lah smpai sedih nak mengangis pulak.

Terfikir pulak ayam ni dia nampak sendiri dia marah ka? atau memang xpuas hati dengan  pintu rumah sa ni?

Sampai kucing dirumah sa pun takut dengan si ayam di luar rumah yang ketuk2. Bagi sa rare lah, sebab xpernah tengok. Apa pun terasa juga nak tanya orang pro pasal ayam kampung ni kenapa dia buat macam tu..  huhu..

So kalo ada sesiapa tahu kenapa dia buat macam tu sila komen bagitaw jp.. Sekian Terima kasih ..

Ehhh!!, ada video nk bagi korang tengok. Video hasil rakaman dari adik sa. Dia sorng ja gelak.. Sa senyum ja .


Boleh tengok dekat youtube juga kalo nak.. 

4 ulasan:

  1. Dia nampak macam ada ayam lain kat cermin tu..nak berlaga la tu
    Tak tahu berlaga dengan bayang sndiri
    Blogwalking..huhu

    BalasPadam
  2. Huhu.. terima kasih.. baru tw ayam nak berlaga.. hehe

    BalasPadam
  3. hehe... memang kelakar.. ayam tu nampak muka dia sendiri dalam cermin tu tapi ingat ada ayam lain...

    BalasPadam
  4. Ya... memang kelakar.. huhu...

    BalasPadam

Segala post adalah hak milik Saya Winnie. Sila comment yang bagus-bagus. Jangan memaki hamun. Datang nak baca, dipersilakan, jika xsuka baca sila golek balik ke tempat asal anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima Kasih.