"Rela Jilat Darah Haid R..... Daripada sertai PR"

1/21/2015 11:21:00 PTG Unknown 3 Comments


Kalo dalam Facebook a.k.a Muka Buku, macam-macam ragam kita nampak dorang post status. 

Ni kali nampak status yang dibuat agak membuatkan orang rasa marah pun ada, rasa macam hairan dengan kebodohan pun ada. 

Saya bukan penyokong mana-mana pihak. Tak kesah lah, Pakatan Rakyat ka, Barisan Nasional ka, atau apa pun, Kalo dapat majukan negara kita, hidup aman dan damai dah cukup la. 

Lebih baik cium bendera daripada Jilat darah haid Datin Seri Rosmah Mansur. Saya sebagai perempuan pun rasa malu lah, ada lelaki sanggup jilat haid perempuan, apatah lagi kalo perempuan tu, adalah Isteri Perdana Menteri kita. Saya nak marah pun, buang penat ja, baik bagi peneguran, dan pengajaran. 

Kalo nak post status pun guna lah otak cikit.. Bukan main post sembarangan, nanti kena saman atas Akta hasutan pasal post macam ni, siapa yang rugi? 
Sendiri juga. 

Lagi satu, perkataan "Islam Tercinta", main sesuka hati ja cakap. Walaupun saya belum lagi masuk Islam, tapi saya tahu hormat agama Islam itu sendiri. Jangan main sebut memburukkan lagi Agama Islam. Kalo demi Islam tercinta, tidak perlu post status, buat apa yang diajar dalam ajaran Islam. Sebab dalam ajaran Islam tidak pernah pun mengajar kita untuk menghasut orang lain. 

Kalo nak berjuang kebenaran pun tidak perlu lah post status mengarut macam ni, bak patah pepatah dalam English: 
Action Speak Lauder Than Words

Dah, sampai sini saja, bukan sekadar beri kesedaran pemilik account Facebook yang post ini juga. Sama-sama kita semua ambik perkara ini sebagai iktibar, supaya berjaga-jaga kalo nak post sesuatu. Jangan sampai melukakan hati orang lain. 
(Peace, with Love)

3 ulasan:

  1. yer...menjijikkan...huhu

    BalasPadam
  2. ada otak tak nak guna dengan sebaiknya, maka jadilah begini.. huhu..
    sayang betul ada rakyat yang macam ni..

    BalasPadam
  3. Yup.. itu lah, orang yang lansung tak fikir sebelum post status

    BalasPadam

Segala post adalah hak milik Saya Winnie. Sila comment yang bagus-bagus. Jangan memaki hamun. Datang nak baca, dipersilakan, jika xsuka baca sila golek balik ke tempat asal anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima Kasih.