Pengesan GPS, Anda Tidak Perlu Risau Haiwan Kesayangan Hilang

10/22/2014 04:46:00 PTG Unknown 7 Comments



Jika anda mempunyai haiwan kesayangan anda, dan anda hargai mereka. Apabila mereka hilang membuatkan anda resah. Sudah buat laporan polis namun tidak mampu cari haiwan kesayangan anda? Takut mereka lepak dikawasan merbahaya? Takut orang lain culik dan jual haiwan kesayangan anda? 

Memperkenalkan, Pod Tracker a.k.a Pengesan Pod. Pod ini boleh dilekatkan pada kolar haiwan kesayangan anda. Bukan sahaja mampu mengesan dimana haiwan anda menggunakan teknologi GPS, malah mampu memberi bacaan kadar kesihatan turut juga mengawas aktiviti haiwan anda. 

Sebastian Langton cipta Pod selepas kehilangan kucingnya, Rango
Pencipta Pengesan Pod, Sebastian Langton telah mengalami keperitan hilangnya kucing beliau. Beliau tidak dapat mengesan di mana kucingnya berada sehingga sedari kucingnya telah mengalami kemalangan dilanggar oleh kenderaan. 
"Setelah melalui proses yang pahit dan menyakitkan, saya bertekad untuk mencari jalan untuk mencegah orang lain melalui pengalaman yang sama," katanya.


Beliau cipta pod paling ringan malah turut kalis air. Pengesan tersebut dipasangkan dengan aplikasi telephone pintar yang membolehkan anda mengesan anjing atau kucing anda dengan cara sepertimana anda menggunakan fungsi 'Cari iPhone saya' apabila anda tidak dapat mencari peranti mudah alih anda. 



Aplikasi mudah alih percuma membolehkan anda menetapkan 'zon selamat' khusus untuk haiwan kesayangan anda. Jika haiwan anda meninggalkan sempadan yang telah anda tetapkan, anda akan mendapat penggera yang memberitahu anda bahawa mereka telah melarikan diri dari yang tidak sepatutnya - bermakna anda boleh dengan mudah mencari mereka sebelum mereka jalan terlalu jauh.


Pod ini menaikkan wang pada IndieGoGo, tetapi telah hancur sasarannya sebanyak $ 50,000 untuk meningkatkan lebih dari $ 140,000. Jika anda pre-order Pod sekarang, ia akan siap dalam masa Krismas.

Sumber : mirror.co.uk


7 ulasan:

  1. nice...kucing sy 2 kali dah hilang...pastu bila jumpa balik, dia tak kenal tuan dia..haish...

    BalasPadam
  2. Hahaha, dia pening lepas merantau kt luar kot..

    BalasPadam
  3. Kucing sy 1bln hilang. Dia dtg blik kt rmh ada rantai lain kt leher dia.. durjana sungguh org yg sorok kn oyen aku... cmne nk order rntai gps sebijik

    BalasPadam
  4. Sekarg kucing sya dh hilang lh

    BalasPadam

Segala post adalah hak milik Saya Winnie. Sila comment yang bagus-bagus. Jangan memaki hamun. Datang nak baca, dipersilakan, jika xsuka baca sila golek balik ke tempat asal anda. Kerjasama anda amat dihargai. Terima Kasih.